Sidor

söndagen den 30:e augusti 2009

Ny bloggmall á la Esbati

Ja, nu var det dags att ändra bloggmall till något fräschare och ljusare. Allt fler verkar ändra till ljusare mallar, och det är lätt att se det pedagogiska ur läsarens synvinkel.

Min relation till denna blogg är dubbel eftersom jag både vill nå ut till läsare, men också samla analyser och kommentarer lättillgängliga för mig själv. Att alltså erbjuda motbilder till den borgerliga hegemonin, och utveckla mig själv. Därför tycker jag att ett bloggverktyg som har tre kolumner blir mycket enklare och översiktligare. Nu gäller det bara att finputsa lite.

Den bloggmall jag valt är en konvertering från wordpress till blogger, och det funkar väldigt bra faktiskt, och är användarvänligt även för mig som inte är så kunnig i kodning.

Nu kommer jag även att vara mer frekvent i mina bloggpostningar.


Pingat på intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Från Konfliktportalen.se: Jinge skriver Organstöld och Israels Lieberman, eiz skriver Svininfluensan, kimmuller skriver Demonstration mot nedskärningar i den offentliga sektorn, Anders_S skriver De stökigaste stadsdelarna har “vit” arbetarklassbefolkning, Bo Myre skriver Ockupationsvåg når Stockholm

2 kommentarer:

Hampus Eckerman sa...

Får jag rekommendera lite större text och en lite mörkare färg på länkarna?

L. O. Kristoffer Ejnermark sa...

Tack för tipsen Hampus!

Jag har tidigare försökt förstora texten, men bloggmallen gör att texten krymps blir konstig av någon anledning, antagligen är det wordpress-mallen som har en speciell liten mellanrymd mellan orden. Letar efter ett sätt att öka rymden.

 
 
Copyright © LOKE - KULTUR & POLITIK
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com