Sidor

tisdag 31 augusti 2010

LOKE goes modebloggare - simpelt är sofistikerat

Tänkte börja passa på och tipsa om snygga kläder. Det som är simpelt är också vackert, gillar därför kläder som inte ser ut som Jackson Pollock-tavlor. Eftersom jag älskar jazz och 20- till 30-tals mode så får kavajer gärna ha kritstreck. Den stil jag eftertraktar just nu är ungefär som på fotot här nedan på Robert Downey Jr:

(Robert Downey Jr fotograferad
av Greg Williams)

När det gäller kavajer gäller det att inte ärmarna inte är för långa, absolut inte över tumroten, och helst några centimeter högre upp för att ge plats till skjortärmen. Den kavaj jag köpte av märket Bläck hade för långa ärmar, vilka jag måste sätta upp. Vad jag förstår är det dock ganska vanligt att ärmarna är för långa på kavajer, så det gäller att nästan som en regel att lämna in dem för att kortas.



Intressant?
Andra modebloggare med vänsterprägel: Lutte des classes
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Från Konfliktportalen.se: Anders_S skriver Danskt tjuvfiske fortsätter, vandringsmyran skriver Rövslickaren, de värsta av insekter, Hans Norebrink skriver Ty(s)k revolt, Johan Frick skriver På modet att basha FP,, >> 907 skriver Umeå: De sista traditionella allmänningarna

2 kommentarer:

Magnus sa...

Mitt problem är ALLTID att ärmarna är för korta. Men så är jag både ganska bred över ryggen och har flängigt långa armar. Gillar ärmlängden på bilden.

L. O. K. Ejnermark sa...

Magnus: Se där! Flashback har fel ibland... hehe ;)

 
 
Copyright © LOKE - KULTUR & POLITIK
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com