Sidor

onsdag 15 september 2010

Alliansens faktafel i gårdagens utfrågning i TV4

Det börjar nu bli klart att Alliansen gör allt för att verka positiv i utfrågningarna - tidigare har Fredrik Reinfeldt ljugit i sitt förnekande av de ökande klyftorna i samhället. Igår sattes alla partiledare i Alliansen till en utfrågning i TV4:as valprogram, vilka alla upprepade taktiken att använda faktafel för att lura väljarna. You-Tubeklippet (tack till Alliansfritt) här nedan har samlat faktafelen:



När Björklund pressades av programledarna i TV4 om inte hans främlingsfientliga partifrågor faktiskt gynnar de främlingsfientliga krafterna i landet så blev Björklund arg och försökte undvika att ta frågan på allvar. Ett avslöjande av Björklund som definitivt inte är positivt för honom eller Folkpartiet - men för AB:s Lena Mellin är verkligheten upp och ned och tar chansen att utnämna Björklund till den bästa partiledaren i utfrågningen...


Intressant?
Media: DN, SvD, EX1, EX2, AB1, AB2, AB3
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Från Konfliktportalen.se: autonomak skriver För eller emot röstprostitution, martin skriver Bekämpa politiken, inte partiet, Lukas Löfling skriver Jobbbskatteavdraget dyrare än sex timmars arbetsdag, Anders_S skriver Nu tar vi chansen – rösta bort alliansen, Kaj Raving skriver Träffade SDs Pressekreterare Erik Almqvist på stan..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Bra blogg men varför kallar du dig feminist och inte Humanist?

Feminism sätter människor mot varandra och förnekar att matriarkatet är ett lika stort problem för diskriminerade män som patriarkatet är för diskriminerad kvinnor. Personligen anser jag att dessa två benämningar tar ut varandra och att det är ett humanistiskt problem.
Att förminska det andra könet eller generalisera är fel oavsett vilket kön det handlar om.

Vad är det för fel på ordet Humanist?

L. O. K. Ejnermark sa...

Hej!
Tack för komplimangen! :)

Jag anser att termen humanist är för vagt för att egentligen betyda något. Oftast är det någon kälkborgare som är övertygad vulgärindividualist och egentligen inte är intresserad av vare sig jämlikhet eller jämställdhet som kallar sig humanister. Jag vill därför visa att jag tar en aktiv ställning för ett jämställt samhälle genom att kalla mig feminist.

Jag anser inte att feminism sätter människor mot varandra. Att vara feminist är att kritisera vårt nuvarande samhälle - som sätter människor mot varandra. Alltså, du har rätt, fast tvärtom. Jag vill att varken patriarkatet eller matriarkatet skall påverka våra liv. Jag som man skall inte agera chevaleresk gentemot kvinnor, jag vill befria alla från de normerande könsrollerna - män som kvinnor. Det är feminism.

PS:Använd gärna pseudonym.

 
 
Copyright © LOKE - KULTUR & POLITIK
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com