Sidor

onsdag 8 maj 2013

Politiska ställningstagande som rättfärdigande konsumtion

Har upptäckt att folk ständigt frågar mig vad mina armband betyder i politiska ställningstaganden, när den enda anledningen till varför jag har armband är för att de är fina och är noggrant valda utefter de kläder jag har på mig. 

Vi lever sannerligen i postmoderna tider då ens politiska kamp avgörs vilka armband man bär. Det betyder att när jag medvetet väljer att inte vara med i denna postpolitik så är den politiska innehållslösheten ett politiskt ställningstagande i sig själv, då den blir en kritik mot att rättfärdiga konsumtion genom till synes rationell solidaritet som upprätthåller varande orättvisor.




Inga kommentarer:

 
 
Copyright © LOKE - KULTUR & POLITIK
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com